پارکت تیره رنگ و چالش های انتخاب مبلمان مناسب

پارکت های چوبی تیره می توانند محیطی بسیار شیک، غنی و با اصالت را خلق کنند. اما زمانیکه با مبلمان و رنگ های نامناسب مورد استفاده قرار گیرند خطر ایجاد فضایی تاریک و سنگین را در پی دارند. اگر شما هم به دنبال ایده هایی برای طراحی فضایی زیبا با پارکت تیره رنگ هستید، راه حل های این مقاله را بررسی کنید.

 

 

دیوارهای سفید و مبلمان رنگ روشن

یکی از تکنیک های پر کاربرد در طراحی داخلی ایجاد تضاد بین عناصر است. تضاد می توانند بین عناصر تشکیل دهنده ی کالبد فضا همچون دیوار ها، سقف، کف، ستونها و … باشد. و یا بین جزئیات مثل اکسسوری ها و لوازم تزئینی برقرار باشد.
دیوار ها و مبلها به لحاظ بصری سطح نسبتا زیادی از فضا را اشغال می‌کنند، بنابراین اگر شما علاقه مند به انتخاب کف تیره رنگ هستید، می توانید با انتخاب آنها به رنگ روشن یا سفید، تضاد مناسبی بین عناصر اصلی کالبد فضا ایجاد کنید.
چون علاوه بر تعادل بصری بین عناصر، محیط مرتب، تمیز و شیک به نظر خواهد رسید.
برای جلوی گیری از یکنواختی یا خسته کننده شدن محیط می توانید از لکه های رنگی به دلخواه استفاده کنید.
نارنجی، آجری، صورتی و سبز در تنالیته های مختلف به فراخور دکور موجود می توانند گزینه های مناسبی باشند.

 

 

انتخاب قالی مناسب برای پارکت تیره

باز هم می توانید از تکنیک تضاد استفاده کنید!
معمولا قالی های رنگ روشن می توانند بستری مناسب برای چیده شدن مبلمان شما بر روی پارکت تیره رنگ ایجاد کنند.
در صورتی که قالی خود را به رنگ روشن و کف را تیره انتخاب کنید، و البته از کافی بود نور محیط اطمینان حاصل کرده باشید، می توانید با خیال راحت از رنگهای متفاوتی برای مبلمان استفاده کنید.
چرا که قالی رنگ روشن نگرانی سنگین شدن فضا با مبلمان تیره رنگ و گم شدن آنها در کف تیره رنگ را بسیار کم می کند.

 

 

جزئیات چوبی

برای جلو گیری از آشفتگی فضا بهتر است جزئیات چوبی موجود در فضا مانند میز ها، پایه های چوبی مبلمان و … را همرنگ کف انتخاب کنید. در صورتی که امکان اینکار وجود نداشت می توانید برای رعایت شدن هماهنگی و هارمونی فضا از رنگ های نزدیک به کف انتخاب کنید.
و یا کاملا متفاوت عمل کرده و رنگی کاملا روشن را به منزل ببرید. در اینصورت مبلمان کاملا خود را از کف جدا کرده و قطعه هایی واضح در کف نمایان خواهد بود.
گرچه پایه های مبلهای راحتی کوتاه و بعضا به ده سانتی متر هم نمی رسند ولی به دلیل تضاد شدید رنگها کاملا جلوه گری خواهند کرد.

بررسی چند نمونه با پارکت تیره رنگ

استفاده از پارکت تیره رنگ چوبی، مبلمان مدرن با اشاره های چوبی همرنگ کف، قالی رنگ روشن، الگو های هندسی زیبا و انبوه گیاهان در این فضا باعث شده اند، تا محیطی گرم، اصیل دلچسب و دوست داشتنی خلق شود.

 

 

کف تیره رنگ و دیوار ها و مبلمان سفید به همراه لکه های نارنجی رنگ، فضایی زنده گرم و البته مرتبی را ایجاد کرده اند.

 

 

در این نمونه علاوه بر تضاد زیبای پارکت تیره رنگ با مبلمان و قالی رنگ روشن، چیدمان متقارن مبلمان و جزئیات و نورپردازی مناسب نقطه های نقطه ای و پاندولی زیبا فضایی نئو کلاسیک، اصیل و زیبا را خلق کرده است.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید