مقایسه‌ی پارکت چوبی با لمینیت از نظر نگهداری و تعمیرات

از نظر شرایط نگهداری  هم پارکت چوبی و هم کفپوش لمینیت مشابهت های زیادی با هم دارند.

هر دو کفپوش، هم لمینیت و هم پارکت چوبی نسبت به رطوبت و آب حساسیت شدید دارند و از همین رو برای دوری از این عامل مخرب پارکت و لمینیت باید روش‌های درستی به کار گرفته شود.

1. استفاده از تی مناسب

اموزش نظافت پارکت ولمینیت

به عنوان مثال باید از به کار بردن تی‌های خیس و آبدار برای نظافت پارکت چوبی و لمینیت  اکیدا خودداری کرد. این مورد هم درباره‌ی پارکت چوبی و هم  کفپوش لمینیتمی باید عایت شود.

مناسب‌ترین وسیله و شیوه‌ی نظافت و مراقبت از پارکت چوبی و لمینیت , نظافت عمدتا خشک و استفاده از جاروبرقی با برس نرم و یا  تی های نخ پنبه‌ای خشک است. حداکثر برای , نظافت نهایی به‌کارگیری زمین‌شویی با رطوبت بسیار اندک کاملا چلانده شده و نم‌گرفته می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید .

2.تعمیرات و بازسازی

لمینیت بهتر است یا پارکت
تعمیرات پارکت

1. لمینیت

لمینیت بهتر است یا پارکت
لمینیت با پارکت ؟

اما در مورد موضوع تعمیرات و بازسازی، شرایط  در باره ی  پارکت چوبی و لمینیت کاملا متفاوت است.

در مورد لمینیت، موضوع تعمیرات و بازسازی تقریبا منتفی است. به این معنی که در صورت آسیب دیدگی‌ لمینیت ,  چاره‌ای جز جمع کردن و کنار گذاشتن آن‌ها وجود ندارد،.

چون کفپوش لمینیت  نه امکان تعمیر و بازسازی دارد و نه می‌شود از آن در محل دیگری استفاده کرد. لیکن در صورت آسیب دیدگی‌های پراکنده و موردی  قطعاتی از آن ,  می‌توان با خارج کردن این قطعات و جایگزین کردن آن‌ها با تایل‌های نو تا حدی فضای نصب را ترمیم کرد .

 و با توجه به اینکه فوم نصب شده‌ی زیر کار لمینیت معمولا بعد از مدتی حالت اولیه و ارتجاعی خود را از دست می‌دهد جا‌گذاری دقیق تایل های جدید همتراز قطعات قبلی معمولا دشوار و بعضا ناممکن است مگر اینکه که برای رفع این مشکل قطعات فوم را به صورت کامل تعویض کرد .

2. پارکت چوبی

لمینیت بهتر است یا پارکت
خرید پارکت چوبی

اما  امکان  تعمیرات و بازسازی پارکت چوبی یکی از مهم‌ترین برتری‌های منحصربه‌فرد پارکت چوبی است.

در مورد پارکت چوبی آسیب‌دیدگی در آن هر چقدر هم به نظر عمیق و اساسی باشد باز هم قابل رفع و ترمیم است حال ببینیم معایب و مشکلات پیش آمده برای پارکت چوبی کدامند و چگونه رفع می‌شوند؟

در درجه‌ی اول مهم‌ترین معایب مربوط به  رویه‌ی اصلی پارکت یا همان رنگ و لاک پارکت چوبی است. خط و خدش افتادگی لاک در نتیجه‌ی جابه‌جا کردن وسایل سنگین مثل پیانو و مبلمان و یا آسیب میخ‌های زیرکفش علت اصلی این معایب هستند. برای ترمیم این نوع آسیب‌ها ابتدا با دستگاه ساب پارکت  لاک‌برداری ‌میشود.

پس از انجام ساب‌های زبر و نرم پارکت به حالت بی عیب و نقص خود برمیگردد ، لاک یا رنگ مورد نظر کارفرما با غلتک اعمال می‌شود واینجاست که جادوی زیبایی پارکت به طراوت و سرزندگی روز اول نصب , خود را نمایان می‌کند.

اما چنانچه معایب پارکت‌های چوبی فراتر از رنگ و لاک باشند و چنان عمق و شدتی داشته باشند که با ساب‌زدن اولیه قابل رفع نباشند, کافی است قطعات آسیب‌دیده را از کف خارج و قطعات جدیدی به جای آن نصب شود. پس از خشک شدن و استحکام قطعات تعویض شده ساب و لاک می شود.

نکته‌ی مهم در مورد پارکت‌های چوبی این است که موقع خرید اولیه پارکت چوبی با نظر داشتن احتمال تعمیرات ، ضروری است چند بسته پارکت چوبی اظافی , علاوه بر متراژ نصب خریداری شود.

برای اطلاعات بیشتردر مورد تفاوت های لمینیت و پارکت اینجا را کلیک کنید

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید