تمیز کرد پارکت با تی

نکات طلایی پارفیکا برای مراقبت و نگهداری از پارکت چوبی (قسمت اول)

اگر شما هم در خانه پارکت چوبی دارید، دقیقاً می‌دانید که حفظ زیبایی و مراقبت از پارکت چوبی ارزشمند، تا چه حد کار حساس و دقیقی است. نگهداری از پارکت چوبی نیز اصولی دارد که تأثیر مستقیم در زیبایی و طول عمر آن دارد.

بسیار واضح است که آنچه شما دارید یک جواهر واقعی به نام پارکت چوبی طبیعی است؛ در واقع همان الماس حقیقی که در برابر بدلیجاتی چون لمینت‌ها و کفپوش‌های پی‌وی‌سی دارید. نگهداری از پارکت چوبی در طی زمان می‌تواند زیبایی و گرمی پارکت جوبی را مثل روز نخست آن حفظ کند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر: چگونه پارکت چوبی را در دوران شیوع کرونا ضدعفونی کنیم؟

پارکت چوبی متریالی زیبا، شیک و با طول عمری حداقل صدساله است، بنابراین کالایی بس گران‌قیمت و درخور دقیق‌ترین مراقبت‌ها است. با دانستن و به کار بستن اصول نگهداری از پارکت چوبی می‌توانید این متریال زیبا را از گزند آسیب‌ها با گذشت زمان حفظ کنید و از قدم گذاشتن بر روی پارکت چوبی، این کالای ارزشمند لذت ببرید.
خوشبختانه روش‌های تیمار و نگهداری از پارکت چوبی با رعایت زمان‌بندی منظم می‌تواند کاملاً مؤثر و ثمربخش باشد. در ادامه به تفکیک زمانی می‌توانید روش‌های نگهداری از پارکت چوبی را مرور کنید و به راحتی آن‌ها را به کار ببندید.

برنامه روزانه

گردگیری با استفاده از دستمال‌های نخی و خشک می‌تواند در نگهداری از پارکت چوبی بسیار مؤثر است؛ در واقع شما با این کار زیبایی و کیفیت پارکت چوبی را بیش از پیش حفظ می‌نماید.

برنامه هفتگی

استفاده از جاروبرقی با سری لوله‌ای مویی بلند به صورت هفتگی می‌تواند گرد و غبارهای ریز را از پارکت چوبی شما دور کند. با این روش درخشش و زیبایی پارکت نیز ماندگار می‌شود.

برنامه ماهانه

اگر می‌خواهید مراقبت را در حق پارکت چوبی منزل‌تان تمام کنید، می‌تواند ماهی یکبار با تی نخی یا سایر زمین‌شوی‌ها با الیاف نرم که کمی نمدار باشد، پارکت چوبی را تمیز کنید.

برنامه سالانه

نگهداری از پارکت چوبی با تجدید لاک پارکت‌های چوبی با توجه به میزان پاخوردگی می‌تواند سالانه یا چندسال یکبار صورت گیرد؛ به این صورت که با استفاده از همان نوع لاک قبلی و بدون لایه‌برداری این کار را انجام دهید. با این روش زیبایی، طراوت و گرمی دوباره‌ای به پارکت چوبی می‌بخشید.


البته ممکن است بعد از گذشت 10 تا 15 سال با توجه به آسیب‌های وارد شده به پارکت چوبی نیاز به ترمیم باشد؛ یعنی با لاک‌برداری، ساب و لاک اساسی، خراشیدگی‌های احتمالی و گودافتادگی‌های پارکت چوبی را مرمت کرد. پس از این ترمیم پارکت چوبی شما دوباره مانند روز اول تولدش خواهد شد.


در مطالب بعدی همراه پارفیکا باشید تا به شرح بیشتر رئوس مطالب نگهداری از پارکت چوبی بپردازیم.

نکات طلایی پارفیکا برای مراقبت و نگهداری پارکت (قسمت دوم)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید