چگونه پارکت چوبی را در دوران شیوع کرونا ضدعفونی کنیم؟

در شرایط کرونایی این روزها اولین و مهمترین دغدغه ی ما حفظ سلامت خانواده مان است. فعلا تنها راه مقابله با ویروس کویید ۱۹رعایت بهداشت فردی و پاکسازی و ضد عفونی کردن مداوم سطوح است. ابتدا باید بدانید که نظافت کردن لمینیت با پارکت به دلیل فرق در ساختار آنها تفاوت هایی دارد. در این مطلب نکاتی درباره‌ی ضدعفونی کردن و نظافت پارکت چوبی و کرونا می‌گوییم:

مطلب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر: مقایسه پارکت چوبی و لمینیت

نظافت پارکت چوبی و کرونا

قبل از اینکه به روش‌های ضد عفونی کردن برسیم باید سه نکته‌ی مهم را در نظر بگیریم:

  • ویروس کرونا روی کفپوش چوب طبیعی ۲ تا ۴ روز باقی می‌ماند. و اگر با کفش وارد اتاق شوید احتمال اینکه کف را آلوده کنید خیلی زیاد است. پس بهتر است کفش‌هایتان را داخل خانه‌ نیاورید.
  • الکل ۷۰ درصد و مایع سفید کننده موادی هستند که ثابت شده برای زدودن ویروس کرونا از روی سطوح موثر هستند. اما اگر از این مواد برای نظافت پارکت استفاده کنید، کفپوشتان آسیب می‌‌بیند.
  • طبق توصیه‌های بهداشتی دستگیره‌‌ی درها، میز و تمام سطوحی که مرتب با دستمان تماس دارند باید بیشتر از سابق و با مواد مخصوص پاک شوند. اما برای نظافت کفپوش حساسیت مشابهی توصیه نشده است.
ضدعفونی پارکت چوبی
ضدعفونی پارکت

چطور پارکت چوبی را در دوره‌ی کرونا ضد عفونی کنیم؟

با در نظر گرفتن نکات بالا به این ترتیب پارکت چوبی را نظافت و ضدعفونی کنید:

  • قبل از ضد عفونی کردن و پاکسازی سطح چوبی اول باید تمیز و گرد گیری شود. برای تمیز کردن اولیه‌ی پارکت چوب طبیعی از جاروبرقی و تی یا دستمال میکروفایبر استفاده کنید.
  • همانطور که گفتیم مایع سفید کننده و الکل به پارکت آسیب می‌زنند. برای ضد عفونی کردن پارکت سرکه ی سفید بهترین پیشنهاد است. (سرکه ویروس کرونا را از بین نمی‌برد.) نصف لیوان سرکه در سه لیتر و نیم آب بریزید، تی میکروفایبر با پارچه‌ی نرمی را به خوبی به این محلول آغشته کرده و بعد تا جای ممکن بچلانید. و آب تی را بگیرید و بعد قسمتی از اتاق را تی بکشید، دست نگه دارید. بگذارید کمی خود به خود خشک شود. پنجره‌ها را باز کنید تا به خشک شدن سریع‌تر پارکت کمک کند. و اگر جایی مرطوب ماند آنجا را با دستمال خشک پاک کنید. و به همین ترتیب بقیه ی اتاق را پاک کنید.
  • و اگر کفپوش شما به خوبی جلا داده شده و لاک خورده است، می‌توانید از شوینده‌های مخصوص پارکت استفاده کنید و همچنین از محلول آب ولرم و شوینده‌ای با ph پایین. فقط یادتان باشد رطوبت دشمن پارکت چوبی است، سریع پارکت را خشک کنید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر: مفاهیمی که قبل ازخرید پارکت بهتر است بدانیم.

 

چطور پارکت چوبی خود را ضدعفئنی کنیم
نظافت پارکت چوبی

یادتان باشد با کفش داخل خانه نیایید، روال منظمی برای نظافت پارکت داشته باشید و هر بار تمام مراحل نظافت را انجام دهید، سعی کنید کمتر روی زمین بنشینید. رعایت تمام این نکات باید خیالتان را آسوده کند.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید