انتخاب پارکت و کفپوش ، چالش‌ها و راهکارها

پارفیکا ، پارکت طبیعت خالص

از نظر سازندگان و مهندسین آرشیتکت ، ارزشمند ترین کفپوش شماره 1 کدام است؟

لمینیت، سنگ، سرامیک، موکت، کفپوش‌های پی وی سی و یا …… پارکت ؟؟

این سوال مهمی است برای همه کسانی که در حال ساخت یا بازسازی خانه یا محل کار خود هستند. مقایسه‌ی این کفپوش ها از نظر کیفیت ، به روز بودن ، زیبایی بصری و استحکام کمک زیادی برای انتخاب درست به شما می کند. برای وارد شدن در بحث مقایسه‌‌ این کفپوش ها بهتراست نکات منفی و مثبت هر کدام را برسی کنیم .

پارکت طبیعت خالص، پارفیکا

پارکت چوبی :

با وجود پیشرفت‌های بی‌شمار در عرصه ‌صنعت و تکنولوژی ، پارکت به عنوان یک کالای ضروری به دلیل کارایی و قابلیت استفاده در انواع طراحی های داخلی ، و به دلیل استحکام ، دوام و زیبایی بی‌همتا ، در معماری حرف اول را می‌زند. و از این رو همواره بین رقبای خود همچنان پر استفاده ترین متریال در طراحی های لوکس و مد روز می باشد .

 بررسی پارکت از جنبه‌های گوناگون :

الف- پارکت چوبی، زیبایی بی ‌همتا و غیر قابل جایگزین

پارکت چوبی متریالی پر استفاده و یک گوهر طبیعی است و هیچ عنصر مصنوعی  درساختار آن وجود ندارد . به این دلیل پارکت چوبی در هر استایل و مُد یا دوره‌ زمانی جدید و قدیم از واحد‌های آپارتمانی مدرن شهری تا قصرهای سلطنتی در اوج محبوبیت می‌باشد. زیبایی و نقش و نگار انواع چوب‌های جنگلی از بلوط گرفته تا شاه‌بلوط، گردو، راش، افرا، گیلاس و … گزینه های زیادی را برای انتخاب هر سلیقه ای پیش رو می گذارد .

پارکت و کفپوش

ب- پارکت چوبی ، دوام عمر و مقاومت بالا در برابر فرسایش

پارکت‌های چوبی معمولا از چوب‌هایی تولید می‌شوند که در برابر سایش و فرسایش پایداری و مقاومت بالایی دارند و به راحتی در زیر بار تردد و رفت و آمدهای سنگین و پرفشار و طولانی پایداری بی نظیری دارند .

ج– پارکت چوبی و نقش آن در سلامت و بهداشت انسان

به دلیل طبیعی بودن مواد تشکیل دهنده‌ی پارکت هیچ الودگی از خود ندارد . این یک فاکتور بسیار مهم است که غیر از پارکت درهیچ یک از کفپوش‌های دیگر این خصوصیت بهداشتی وجود نداردسطح صاف پارکت باعث می‌شود که هیچ ذره‌ای روی سطح آن جایی برای پنهان شدن نداشته باشد و نگه داری و نظافت آن بسیار ساده است.

برای اطلاعات بیشتر در باره نگهداری و نظافت پارکت به این مقاله مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید