پارکت یا موکت؟

چه کفپوشی برای خانه‌مان انتخاب کنیم؟

انتخاب کفپوش مناسب برای خانه یکی از تصمیم‌های مهمی است که موقع ساخت یا بازسازی ساختمان باید گرفته شود. در این مقاله با ما در پارکت پارفیکا همراه شوید تا اگر در مورد انتخاب بین موکت یا پارکت چوبی طبیعی تردید دارید به مقایسه‌ی این دو کفپوش بپردازیم. هرچند موکت از برخی جهات مزایایی نسبت به پارکت چوبی دارد از جمله اینکه قیمت آن ارزانتر است، کم صداتر و نرم‌تر است اما معایبی جدی هم دارد که مهمترین آن مربوط به بهداشت و سلامتی شماست. علاوه بر این بسیار کم دوام‌تر از پارکت است و ارزشی هم به ملک شما اضافه نمی‌کند.در اینجا به ۵ دلیل اشاره می‌کنیم که چرا در انتخاب پارکت به عنوان کفپوش خانه‌تان تردید نکنید.

۱- بهداشت و سلامتی:

موکت‌ها بهشت امنی برای مواد آلرژی‌زا هستند. آیا فکر کرده‌اید که گرد و غبار این هوای آلوده، هر روز و هر لحظه طی سالیان، چندین کیلو گرد و خاک و آلودگی را در لابه‌لای پرز موکت‌های ما ته‌نشین و انبار می‌کنند؟ و تا چه حد این مهمان ناخوانده با انواع آلرژی‌ها و عواقب ناخواستهٔ جبران‌ناپذیر، ما را درگیر انواع بیماری‌های ریوی می‌سازند؟ حتی قوی‌ترین جاروبرقی‌ها هم نمی‌تواند تمام ذراتی را که جذب لایه‌های زیرین موکت شده جمع کند. حالا آن را با پارکت چوبی مقایسه کنید. پارکت چوبی طبیعی با سطحی سخت و صیقلی، شفاف و زیبا، گرد و خاک و غبار و حتی تار موهای حیوانات خانگی را کاملا آشکار می‌‌کند و سطح صاف آن هیچ پرز و منفذی برای پنهان شدن هیچ آلاینده‌ای باقی نمی‌گذارد. پارکت چوبی در عین جلوه‌گری و نهایت زیبایی، با ساده‌ترین و کم زحمت‌ترین روش‌های نظافت، تأمین‌کنندهٔ بالاترین حد بهداشت و سلامت پایدار خانواده است.

۲- مراقبت و نظافت:

پاک کردن لکه‌ها از روی موکت کار دشواری است. اگر مایعی روی موکت بریزد به به لایه‌های زیرین آن نفوذ می‌کند و خلاص شدن از بو و آلودگی آن آسان نیست. اما تمیز کردن و نگهداری پارکت چوبی آسان‌تر است. اگر مایعی روی آن بریزد به سادگی با یک دستمال یا حوله می‌توان آن را پاک کرد. با استفاده از جاروبرقی و یک طی کشیدن ساده پارکت‌های شما تمیز و درخشنده می‌شوند و هیچ لکه‌ای روی آنها نمی‌ماند.

۳- ماندگاری و دوام:

حتی با بهترین مراقبت‌ها هم موکت خیلی زود جلوه‌اش را از دست می‌دهد. رفت و آمد یا تغییر جای وسایل خانه روی آن جا می‌اندازد و آن را کهنه می‌کند. عمر موکت بسته به نوع الیاف و میزان ساییدگی آن بین 5 تا ۱۰ سال است. معمولا توصیه می‌شود که نهایتا بعد از حدود هفت سال موکت باید تعویض شود. اما پارکت چوبی در صورت نصب و نگهداری مناسب تا سال‌ها زیبا و شیک است و حتی اگر بعد از چندین سال از جلوه‌ی اولیه‌اش کاسته شود با یک ساب و لاک ساده مثل روز اول تازه و درخشنده می‌شود.

۴- جلوه و زیبایی بی‌نظیر:

وقتی به موضوع زیبایی و شیک بودن می‌رسیم هیچ کفپوشی قابل رقابت با پارکت چوبی طبیعی نیست. با پارکت چوبی طبیعت را میهمان خانه‌‌تان می‌کنید. گرم و آرامش‌بخش است و با انواع رنگ‌ها و طرح و نقش‌ها می‌توانید بنا به سلیقه‌ و بودجه‌تان نوع پارکت مورد نظرتان را انتخاب کنید و جلوه‌ای مدرن و لوکس به خانه‌تان بدهید. با افزودن چند قطعه فرش متناسب با پارکت‌ها گرم و نرمی مورد نظرتان را هم به زیبایی فوق العاده پارکت طعبیعی می‌افزایید.

۵- ارزش دارایی:

هرچند موکت از پارکت ارزانتر است، اما پارکت چوبی طبیعی ارزش زیادی به ملکتان  اضافه می‌کند و مانند نوعی سرمایه گذاری است که در زمان فروش یا اجاره دادن خانه‌تان به شما باز می‌گردد. در حالی که موکت هیچ ارزش افزوده‌ای برای ملک شما ندارد و بعد از چند سال استفاده باید دور انداخته شود و کفپوش جدیدی جایگزین آن شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید مقایسه‌ای بین موکت و پارکت کنید و بهترین کفپوش مناسب برای خانه‌تان را انتخاب کنید.  

پارکت پارفیکا مراقب سلامتی شماست و با انواع پارکت‌های چوبی طبیعی و باکیفیت برای بودجه‌های مختلف زیبایی و ماندگاری طبیعت را به خانه‌های شما می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره برای انتخاب مناسبترین پارکت برای خانه یا محل کارتان با واحد فروش پارفیکا با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۷۵۱۰۰۵۷ ۰۹۳۹-۱۰۴۱۱۸۴

پارفیکا، پارکت طبیعت خالص

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید